پروژه های نمونه

تفاوت پارکت با کفپوش

تفاوت پارکت و کفپوش

تفاوت پارکت و کفپوش این است که کفپوش از جنس پی وی سی است و به عبارتی پلاستیکی می باشد. از امتیازات این محصول قابلیت شتسشوی آن است. اما پارکت از جنس چوب است که نسبت به شتسشو مقاومت کمتری دارد.
کفپوش پی وی سی از موادی به نام پلی ونیل ساخته شده است که پلی وینیل به عنوان ماده اصلی و یک لایه پوشاننده که نمایی کاملا مشابه چوب طبیعی را دارد و یک لایه محافظ کننده که بر روی آن کشیده شده است، لایه های مختلف یک کفپوش پی وی سی را تشکیل می دهند.

تفاوت ظاهری پارکت و کفپوش

ظاهر کفپوش پی وی سی کاملا مشابه پارکت بوده و فرق چندانی با هم ندارند. تفاوت اصلی بین پارکت و کفپوش در مواد سازنده آنهاست و مقاومتشان به علت لایه محافظ شفاف لمینیت ضد خشی است که بر روی پارکت قرار داده شده است. از نظر ظاهر و ابعاد، پارکت و کفپوش تقریبا به یک اندازه هستند ولی به دلیل اینکه پارکت از جنس چوب است و سرمای کتری از زمین به پای انسان منتقل میکند، راه رفتن روی آن احساس بهتری را به انسان می دهد.

پارکت به صورت کلیک روی فوم پهن و نصب می شود اما کفپوش نیاز به چسب دارد.
کفپوش بعد از نصب، قابلیت کندت و نصب دوباره در فضایی دیگر را ندارد و همچنین از نظر زیبایی نسبت به پارکت در پله پائین تری قرار دارد.
از مهم ترین ویژگی های کفپوش پی وی سی PVC، ضد آب بودن آن هاست که علاوه بر دوام بالا، خاصیت ارتجاعی خوبی نیز دارند .

تفاوت هزینه نصب پارکت و کفپوش

نصب کفپوش نسبت به پارکت زمان بیشتری را طلب می کند. کفپوش را معمولا در فضاهای اداری و تجاری و همچنین آشپزخانه های منازل مسکونی که نیاز به شستشوی مداوم دارند استفاده می نمایند. در منازل مسکونی معمولا فقط در آشپزخانه ها و راه پله ها که احتمال ریزش آب همواره وجود دارد نصب می شود. ولی پارکت معمولا برای کف حال و سالن پذیرایی و اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر قیمت، کفپوش از پارکت ارزانتر است. اما به دلیل گرانتر بودن هزینه نصب و زیر سازی، نهایتا قیمت تمام شده پارکت و کفپوش به هم نزدیک است.

پارکت و کفپوش , بازسازی کف

 

پارکت و کفپوش , بازسازی کف

پارکت و کفپوش , بازسازی کف

پارکت

پارکت یا پارکت لمینیت نیز می گویند، از جنس HDF، الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) می باشد و مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود. پارکت لمینت، تفاوت های بسیار زیادی با پارکت چوبی دارند، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

مزایای پارکت لمینیت های جدید نسبت به پارکت های چوبی قدیمی

۱ - پارکت لمینت ها به کف اتاق چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند. افزایش سطح کار، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

۲ - به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت، کف اتاق صدمه نمی بیند. به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.

۳ - پارکت لمینت به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند.

۴ - فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

۵ - لمینیت نسبت به آب بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی قدیمی هستند.

۶ - لمینیت نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی هستند.

۷ - سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست. به طور میانگین یک واحد با مساحت ۱۰۰ متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.

۸ - پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد، پس از نظافت، می توان وسایل را روی آن چید.

۹ - بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و ... می باشد.

پارکت و کفپوش , بازسازی کف

کفپوش های PVC

لایه ای از جنس pvc که در سطح زیر و روی آن بوسیله فیلم که در واقع رنگ و طرح کفپوش است پوشیده شده و لایه رویی آن براق و بی رنگ بوده و دارای برجستگی های بسیار ریزی در لایه نهایی است.نسل جدید کفپوش ها که امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته،از لحاظ رنگ و طرح شبیه پارکت و لمینت هستند قیمت مناسب تری دارند براحتی نصب و تعویض میشوند از مقاومت خوبی برخوردارند و دربرابر آب مقاوم هستند و براحتی در آشپزخانه هم مورد استفاده قرار میگیرند نیازی به واکس و ساب ندارند.