پروژه های نمونه

سنگ

امروزه استفاده از سنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی قسمت هایی از فضا بسیار کاربرد دارد. به طور کلی این سنگ ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند.

سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی شامل سنگ رسوبی، سنگ دگرگونی و سنگ آذرین است.
تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که معمولاً رنگی کرم یا سرخ دارد. این سنگ دارای حفره‌هایی است که به دلیل جریان آب در سنگ ایجاد شده است. این حفره‌ها غالباً با ترکیبات رزینی یا سیمان پر می‌شود. اگر حفره‌ها پر نشده باشد نگهداری خیلی زیادی لازم دارد.

تراورتن , دکوراسیون داخلی

مرمر نیز نوعی سنگ‌آهک است که مجدد بلورین شده و زمانی شکل گرفته که سنگ آهک بر اثر حرارت و فشار نرم شده. وقتی تغییر معدنی صورت می گیرد، آهک با کریستال شدن مجدد به مرمر تبدیل می شود. ترکیبات اصلی آن کلسیوم و دولومیت هستند. رنگ‌های آن طیف وسیعی دارد. معمولاً رگه‌ها و دانه‌های زیادی در آن یافت می‌شود. درجه سختی آن از ۲.۵ تا ۵ متفاوت است.

مرمر , دکوراسیون داخلی

سرپانتین دارای مواد معدنی سرپنتین و منیزیم است که منشأ آذرین دارد. پرطرفدارترین رنگ‌های آن سبز و قهوه‌ای هستند. درجه سختی‌اش از ۲.۵ تا ۴ متفاوت است. همیشه واکنش خوبی به کریستال شدن مجدد یا صیقل با الماس ندارد.

سرپانتین , دکوراسیون داخلی

گرانیت در اصل از کوارتز، فلدسپار و پتاسیم ساخته شده‌است. معمولاً در رنگ‌های تیره موجود است. در صورت داشتن کلسیت مقدار آن بسیار ناچیز است. ظاهری از بلورهای سنگین و ریزدانه با رگه‌های معدنی را به نمایش می‌گذارد.
ماده‌ای بسیار سخت است و نگه‌داری آن از مرمر آسان‌تر است. با این‌ حال پرمنفذ است و رنگ می‌گیرد. انواع مختلفی از گرانیت بسته به درصد اختلاط کوارتز، میکا و فلدسپار آنها موجود است. گرانیت سیاه به نام آنورتوزیت معروف است. این نوع دارای مقدار خیلی کمی کوارتز و فلدسپار است و ترکیب متفاوتی از گرانیت واقعی دارد.

گرانیت , دکوراسیون داخلی

سنگ مصنوعی در دکوراسیون داخلی

سنگ مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی نظیر رزین، سیمان و چسب ساخته می شود. این سنگ ها امروزه کاربرد زیادی در نمای خارجی و دیوارهای دکوراتیو در دکوراسیون داخلی مختلف دارند.
این سنگ ها در شکل، اندازه، رنگ و انواع مختلفی موجود اند. ظاهری که آنها به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهند بسیار چشم گیر است. به دلیل این تنوع طرح و رنگ می توان از سنگ مصنوعی برای بازسازی ساختمان ، نوسازی و تغییر دکوراسیون با هر سبک و سلیقه ای استفاده کرد.

سنگ مصنوعی , دکوراسیون داخلی  سنگ مصنوعی , دکوراسیون داخلی

سنگ مصنوعی , دکوراسیون داخلی  سنگ مصنوعی , دکوراسیون داخلی

سنگ مصنوعی از نظر قیمت مناسب تر از سنگ طبیعی است. وزن آن پایین تر بوده و ضخامت کمتری دارد. رنگ سنگ های مصنوعی در گذر زمان از بین نمی رود.

سنگ , دکوراسیون داخلی

آجر نما

آجرنما دو گروه است. دسته ای از آنها قابلیت استفاده به عنوان آجر ساختمانی و دیوار چینی را دارند. دسته ای دیگر با ضخامت بسیار کمتر تولید می‌شوند و فقط در رویه دیوار و نما مورد استفاده قرار میگیرد.

مهم ترین اصل در تغییر دکوراسیون داخلی نیازشناسی دقیق و آینده نگری لازم است. پس هنگامی که قصد تغییر دکوراسیون خود را داشتید به این نکته توجه کنید.
اگر می خواهید از آجرنما در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، باید بدانید در کدام بخش از فضای خانه یا محل کار قرار است به کار برده شود.

طیف گسترده ای از رنگ در آجرها وجود دارد که رنگ بندی آن از رنگ مشکی گرفته تا کرم روشن را در بر می گیرد و همچنین امکان رنگ آمیزی آن بوسیله انواع رنگ های ساختمانی وجود دارد. شاید با رنگ کردن آن فقط از آجر یک بافت و یا تکسچر باقی بماند ولی باز هم این محصول زیبایی خاص خود را دارد.

آجرنما  آجرنما  آجرنما