بازسازی خانه‌های قدیمی

پیش از بازسازی خانه‌های قدیمی و تغییر دکورا سیون آن در مورد نیازهای افراد خانواده و علایقشان فکر کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. معمولا بازسازی خانه‌های قدیمی به ۴ دسته تقسیم می‌شوند.

بازسازی خانه‌های قدیمی به منظور ایجاد آسایش و آرامش بیشتر

این سبک از بازسازی ساختمان شامل تغییر یا تعمیر سیستم‌های سرمایش و گرمایش، ایجاد سیستم تهویه مطبوع، عایق کردن اتاق‌ها و پنجره‌ها با شیشه‌های دوجداره برای جلوگیری از ورود صدا، ایجاد سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان، اجرای درب برقی و کرکره هوشمند می‌شود.

بازسازی خانه‌های قدیمی به منظور تعمیرات و جلوگیری از فرسوده شدن

این سبک از بازسازی شامل رفع رطوبت سقف و یا دیوارها، تعویض سیستم لوله کشی آب و یا سیستم برق‌رسانی به دلیل فرسودگی، رنگ آمیزی و لکه گیری با گچ و یا کاغذ دیواری، تقویت پی و سازه ساختمان، بررسی و تقویت اتصالات و لوله‌های سیستم فاضلاب، تعویض درب‌ها و پنجره‌های پوسیده و معیوب، تعمیر و استحکام‌بخشی سنگ نما و یا سیمان‌کاری اطراف بنا به منظور کاهش فرسایش ساختمان می‌باشد.

بازسازی خانه‌های قدیمی

بازسازی خانه‌های قدیمی به منظور ایجاد فضاهای جدید

منظور از این سبک اضافه کردن بالکن به اتاق، ساخت فضایی برای سیستم سینما خانگی و تماشای فیلم، استفاده از فضاهای کوچک و تبدیل فضاهای بدون کاربرد به اتاق خواب، فضای ورزشی و یا دفتر کار، تقسیم کردن یک فضا به دو و یا چند اتاق یا تجمیع فضاها با یکدیگر، ایجاد کتابخانه و تغییر ابعاد حمام و سرویس‌های بهداشتی است.

بازسازی خانه‌های قدیمی

بازسازی خانه‌های قدیمی به منظور صرفه جویی در انرژی

برای صرفه جویی در مصرف انرژی تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره PVC و ‎UPVC ، عایق کاری حرارتی در کف و دیوارها، اجرای سیستم گرمایش از کف، تامین برق خانه از صفحات خورشیدی و استفاده از سیستم زمین گرمایی برای سیستم سرمایش و گرمایش بسیار موثر هستند.

بازسازی خانه‌های قدیمی به منظور ایمنی و آمادگی

تمهیدات لازم برای افزایش ایمنی شامل طراحی و اجرای سیستم اعلام و اطفاع حریق و زنگ خطر، طراحی و اجرای سیستم‌های امنیت، دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن، طراحی و اجرای درب‌های ضد سرقت و احداث حفاظ سر دیوار و حفاظ پنجره و درب ورودی، طراحی و اجرای برق و روشنایی اضظراری می‌گردد.