پروژه های نمونه

 

سقف کاذب و کناف

سقف کاذب و کناف

سقف کاذب و کناف

کناف

سقف کاذب و کناف و دیوارهای جداکننده (تیغه) کناف سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه هستند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند.

درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ آمیزی می شوند. سقف کاذب و کناف از جمله مهمترین بخش های دکوراتیو ساختمان می باشد. سقف کاذب مشبک بیشتر در فضا های اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد و کناف های دکوراتیو در محیط های مسکونی کاربرد بیشتری دارد.

مزایای سقف کاذب و کناف

این نوع دیوار در مقایسه با دیوارهای سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است. لذا با کاهش بار مرده ساختمان، تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمتر می شود. در صورت تخریب ساختمان، به علت سبکی سیستم کناف، خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود.

علاوه بر سبکی پانل کناف، نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم به گونه ای است که باعث کاهش نیروی زلزله می شود. 

مزیت دیگر سیستم سقف کاذب و کناف دسترسی آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی است. در صورت ترکیدن لوله های تاسیسات وغیره به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داده و تعمیر کرد. در صورت آسیب دیدن دیوارهای کناف در اثر ضربه نیز، قسمت آسیب دیده به راحتی تعویض و تعمیر می شود. این دو ویژگی موجب افزایش عمر مفید ساختمان می شوند.

اجرای سقف کاذب و کناف

دیوارهای کناف بعد از نصب، رنگ آمیزی می شوند و در این مرحله نیازی به ملات گچ و خاک نمی باشد. این موضوع نیز باعث صرفه جویی و بالا رفتن سرعت اجرای پروژه ها می شود.

برای به دست آوردن سطحی کاملا یکنواخت، محل درزها با کمک نوار درزگیر بتونه می شود. نوار درزگیر موجب مسطح شدن محل درز و جلوگیری از ایجاد ترک در دیوار می شود. سطح پیچ ها هم که کمی پایین تر از سطح پانل ها هستند، با بتونه پوشانده می شود و سطح صافی در محل پیچ ها ایجاد می شود.

بعد از اجرای دیوار، یک لایه ماستیک روی آن اجرا می شود که موجب بوجود آمدن سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی و کاهش جذب رنگ می شود. در نهایت با استفاده از دیوار کناف به راحتی سطحی کاملا صاف با دقت بالا و آماده برای رنگ آمیزی به دست می آید.

 

سقف کاذب و کنافسقف کاذب و کناف

۶۰×۶۰ شبکه